Holthuizen.NET

Het is ma sep 06, 2010 8:58 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: verhuizen naar holthuizen
BerichtGeplaatst: di jul 20, 2010 9:22 am 

hallo, wij ( gezin met 4 kids) overwegen te verhuizen van een dorpje uit n-brabant naar arnhem. De wijk holthuizen spreekt ons wel aan. Wie wil er ons wat meer info verschaffen over de afstanden naar het centrum, voorzieningen e.d. Onze grootste zorg is een kind dat naar de vso moet aan de bakenbergseweg. Heeft hier toevallig iemand ervaring mee?
Bij voorbaat dank, groet, silvia

Profiel  

Berichttitel: Re: verhuizen naar holthuizen
BerichtGeplaatst: wo jul 21, 2010 4:01 pm 

Beste Sylvia,

Goede keuze! Holthuizen is een heel leuke wijk. Wij wonen er met veel plezier. Mooi gelegen aan een groot park en heerlijk rustig maar toch heel dichtbij allerlei voorzieningen. Winkels, scholen, medische voorzieningen, dichtbij grote wegen alle kanten op etc.

Waarom helemaal naar de Bakenbergseweg? We hebben hele goede scholen op nog geen 5 min. afstand waarbij ook VSO, TSO en BSO aanwezig is (incl. meerdere KDV's). Als je je kind vanuit Holthuizen naar de Bakenbergseweg moet brengen 's ochtends dan moet je rekening houden met spits. Je bent dan min. een half uur onderweg (ik heb vlakbij de Bakenbergseweg gewerkt dus spreek uit ervaring). Mijn zoontje gaat naar De Ommelander en ook naar de BSO in de school en mijn dochtertje gaat naar het KDV vlakbij de school. Diverse kinderen uit de wijk zitten op de Ommelander.

Als je wat meer wilt weten over Holthuizen of andere zaken m.b.t. gezin etc. dan kun je me altijd een berichtje sturen. Het is sowieso leuk om meer (jonge) gezinnen in de wijk erbij te krijgen.

Groeten,
Rosanne

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 28, 2010 8:16 am 

Hoi Rosanne

dank je wel voor je antwoord. Ik ben aan het zoeken geweest op internet en daar lees ik overal dat er in Holthuizen juist heel weinig voorzieningen zijn. Uit jou antwoord blijkt dus het tegendeel.
Wat betreft het VSO, mijn zoon moet naar cluster 4 en ik heb begrepen dat dan de dichtsbijzijnde op de bakenbergseweg zit.
We zijn nog volop aan het rondneuzen in Arnhem. Ons huis staat nog niet zolang in de verkoop dus we hebben de tijd. Komend weekend gaan we ook kijken in malburg en rijkerswoerd. We weten in ieder geval zeker dat het Arnhem wordt, nu nog de juiste woning in de juiste wijk :)

groet, silvia

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 02, 2010 1:06 pm 

Hoi Sylvia,

Ja, we hebben hier alle voorzieningen inderdaad. En toch is Holthuizen een hele rustige wijk ;-).

Ik ben benieuwd wat je van Malburgen en Rijkerswoerd vindt. De kenners uit Arnhem weten hoe het daar wonen is. Ik mag natuurlijk niet voor anderen spreken en ik denk dat je het ook zelf moet ervaren. Persoonlijk zou ik in beide wijken absoluut niet willen wonen. Ook niet in Kronenburg. Rijkerswoerd is alles hutje mutje verbouwd (staat ook ontzettend veel te koop) en Malburgen wordt momenteel in opdracht van de gemeente opgeknapt omdat er heel veel criminaliteit is en alles verpaupert. Maar misschien houd je juist wel van de drukte en sociale controle en multiculturele omgeving etc.

Ik denk dat het juist voor je kinderen ook fijn is als ze op een school zitten in de (buurt van) de wijk waar ze wonen zodat ze na school ook met elkaar kunnen spelen.

Heel veel succes met de keuze en verkoop van julllie huidige woning.

Groeten,
Rosanne

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]