Holthuizen.NET

Het is ma sep 06, 2010 9:03 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

hoe vaak komt u in Park Immerloo?
Poll eindigt op
Elke dag. 66%  66%  [ 2 ]
1 keer per week. 0%  0%  [ 0 ]
1 keer per maand. 0%  0%  [ 0 ]
nooit. 33%  33%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 3
Auteur Bericht
 Berichttitel: Park Immerloo
BerichtGeplaatst: wo nov 25, 2009 1:15 pm 

Voor mijn studie(Tuin en Landschaps inrichting) onderzoek ik met mede studenten waarom Park Immerloo niet voldoende functioneert zoals de gemeente dat zou willen. Kortom er komt niemand en wij gaan uitzoeken hoe dat komt.

Als eerste willen we ons naar de omwonende richten en uitzoeken hoe er over het park gedacht word.
Bij deze dus vraag ik u een reactie te geven over Park immerloo.

Wat vind u van het park?
Komt u er graag?
Wat is de rede dat u zich in het park bevind?
Waarom zou u liever naar een ander park gaan wat iets verder weg ligt?

we kijken uit naar de reacties
Groeten.

Profiel  

Berichttitel: Re: Park Immerloo
BerichtGeplaatst: ma nov 30, 2009 1:07 pm 

Hallo Ward,

Ik woon al bijna 35 jaar aan de rand van het park en gebruik het ook dagelijks. Ik zal proberen aan te geven wat voor mij de verbeter/knelpunten zijn.

Park Immerloos is een zogenaamd "doorrijpark". Er is erg veel fietsverkeer wat het minder aantrekkelijk maakt om er te wandelen.
Er mogen geen brommers rijden, maar dit gebeurt wel (helaas nog steeds erg veel). Ook rijden er veel auto's (functioneel) veel te hard.

Honden moeten aan de riem, maar ook dit gebeurt niet. Wat het voor veel hardlopers weer een stuk minder aantrekkelijk wordt. De paden zijn voor een deel wel goed opgeknapt (voor de hardlopers) maar de rest is nog steeds aan een opknapbeurt toe. Ik heb al een paar keer aangegeven dat het wegdek van een bepaald paadje echt gevaarlijk is, maar er wordt niets mee gedaan.

Ook is het park nog steeds niet veilig. Er wordt nauwelijks gecontroleerd.

De inrichting van het park nodigt niet uit om er eens lekker te gaan zitten of te gaan wandelen. Vergelijk dit park met bijvoorbeeld Sonsbeek maar eens. Sonsbeek is een "gezellig" park. Immerloo is een funtioneel park. Er is lange tijd bijvoorbeeld maar één echte speelplek voor kinderen geweest. Sinds kort is er even verderop nog een leuk toestel bijgekomen.
Ook zouden er veel meer bankjes mogen komen. Zeker bij de speeltuinen.

Wat voor bezoekers van buitenaf zeker zal meespelen, is dat er geen duidelijke parkeerplaatsen zijn. Men moet maar ergens in een wijk de auto kwijt kunnen; die drempel is te hoog voor een hoop mensen.

Hoop dat je met deze punten iets kan.

Overigens zijn er ook heel veel leuke punten aan het park hoor :) De komst van de schapen bijvoorbeeld (echt een reden om het park in te gaan!), het onderhoud van het groen op een natuurlijk manier wordt erg goed gedaan en de fruitbomen die onlangs geplant zijn, zijn ook een aanwinst.

Met vriendelijke groeten,

Marleen

Profiel  

BerichtGeplaatst: do feb 04, 2010 10:05 am 

Dag Ward,

Ik ben werkzaam als Tuin- en Landschapsarchitect bij bureau GROENPLAN te Velp.

Ik ben geinteresseerd in parken in en rondom Arnhem en als zodanig ook geinteresseerd in Park Immerloo.

Daarom ben ik nieuwschierig naar jullie bevindingen m.b.t. Immerloo. Kan ik contact met je opnemen om hierover wat te vragen ?

Alvast bedank. Mijn tel is 06 - 543 629 15. Vriendelijke groeten, Michiel

Profiel  

BerichtGeplaatst: za feb 13, 2010 1:22 am 

Beste Marleen,

Voor het grootste deel ben ik het met jouw visie op het Immerloopark eens. Ik verbaas me er ook steeds over dat er zo weinig gebruik van wordt gemaakt. En waarom? Ik weet het niet. Misschien dat het onderzoek van Ward hier antwoord op gaat geven
Ikzelf kom er trouwens dagelijks met mijn hond omdat die daar lekker los MAG lopen, dus niet aan de riem hoeft, zoals jij beweert. (zie http://www.arnhem.nl/dsresource?objectid=76097&type=org)

met vriendelijke groeten,
Nanneke

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 28, 2010 2:49 pm 

Hallo Nanneke,

Je hebt gelijk. Heb dat verkeerd verwoord. Er zijn inderdaad plaatsen waar ze los mogen lopen. In sommige delen van het park moeten honden echter wel aan de lijn. Maar ik wist niet dat het gebied zo groot was waar ze wel mogen loslopen.

Dat betekent dat een heleboel bordjes verkeerd staan of ze staan er zelfs helemaal niet. Wat dus ook weer tot onduidelijkheid leidt. Hier zou dus aandacht aan moeten worden besteed.

Zo zie je, Ward, er is hier nog genoeg te doen.

Overigens heb ik ook een hond waar ik dagelijks mee loop hoor, Nanneke. Ik laat haar ook het liefst los lopen dus bedankt voor de tip van de site!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]